Kamremsskit

Varför talar inte bilen om att det är nåt som är fel på den så att man kan åtgärda det innan nånting händer?? Det kan ha att göra med att min bil inte är precis ny…. Men i alla fall. Den började låta lite konstigt när jag var ute och körde i förmiddags så jag svängde inom mamma och pappa och passade på att fika samtidigt som pappa fick ta sig en koll på bilen. Det är tur att jag har min pappa. Min klippa i världen!

Medan pappa kollade bilen så fixade mamma med kaffe till dem och te till mig. Och självklart har mamma hembakade bullar på lut i frysen. Älskar mammas bullar! Jag mindes ett recept som Leila Linderholm hade gjort i TV (på TV?) och det var grillade kanelbullar. Dem blev jag sugen på och nästan tvingade stackars mamma att uppgradera de vanliga kanelbullarna till en fantastisk efterrätt istället.

kanelbullar

Till slut blev både kaffe, te och uppgraderade kanelbullar klara och pappa klev in från uppfarten efter att ha konstaterat att min bil inom en mycket snar framtid skulle vara i behov av en ny kamrem men att man kan beställa såna på nätet till ett billigare pris. Så jag gick in och beställde den och pappa kan sedan hjälpa mig att byta den. Mot lite fika eller nåt. Tack igen snälla pappa! Vad skulle jag göra utan dig? Och mamma med såklart.

Hoppas att ni också haft en skön söndag!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Trackback: Krångel, krangel, skit. | Johannas Styling

Lämna en kommentar