Jaktsäsong, tecken på höst!

Hej allihop!

goodbyePust och stön, säger jag bara. Sommaren är ju snart över. Pust! Så himla tråkigt på ett sätt, men sen såklart ruggigt mysigt att den riktiga hösten börjar närma sig. Höstens färger, friska vindar, myskvällar och underbara varma grytor. Det är något riktigt speciellt det där! ♥︎

Men jag måste i alla fall ge mig några dagar till att sörja att sommaren gick så fort, det förtjänar vi alla.

Min pappa är ju som många av er vet väldigt intresserad av jakt, och en riktig fena på det också! Jag har ju aldrig riktigt fastnat för det själv, trots alla hans försök att få med mig på jakttåget. Icke, sa nicke. Inget för mig. Men att vara ute i skogen däremot, det är verkligen något som jag har kärlek för, som säkert kommer från honom. Sen kan man ju lämna gevären hemma, enligt mig. Men när det kommer till shopping så vet han att jag är helt rätt att ta med, nu ska han nämligen handla på sig lite igen. Det blir lite ”vanliga” kläder, men främst är det ny jaktutrustning han är ute efter. Hösten är hans favorit säsong för jakt, så nu gäller det att hitta allt innan det börjar. Jag tycker mest att det är kul att få lov att hjälpa till att köpa de vanliga kläderna till honom, det är nästan som att klä sin docka när man var liten, fast det är en människa och jag klär inte på honom själv. Haha! 

 

Hur ska ni spendera sista veckorna av sommaren? Något riktigt härligt äventyr? Eller bara mys?

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. BabyPeaches
    Aug 13, 2015 @ 20:58:47

    Mina sista sommarveckor kommer jag, utöver jobbet, att spendera med en bilträff och en sista tur till sommarstället innan det blir kallare!

    Gilla

    Svara

  2. Annelie Karlsson
    Aug 26, 2015 @ 08:29:40

    Ja snart är hösten här, men inte riktigt ännu, vi gillar oxå jaktsäsongen men i år är vi inte med för vi är för små!

    Gilla

    Svara

Kommentera

