Krångel, krangel, skit.

Den här veckan som började så himla bra, alltså! Jag blir så trött på att ha en bil ibland alltså, det känns som det nästan bara är strul. Hela tiden. När jag körde hem i går så var det något jätte konstigt läte i bilen, som gjorde mig ganska orolig. När man inte är så himla kunnig om bilar så vet man ju inte vad det kan betyda. Jag ringde pappa när jag kommit innanför dörren och frågade om han inte hade lust att komma förbi idag. Självklart ställer han upp, med lite betalning av en kaffe och kaka, så klart.  Efter han hade kollat lite på den så konstaterade han att den åter igen behöver nya delar. Dock visste han inte om han kunde göra det själv igen, eftersom det var något med avgasröret. Men han hjälpte mig att att beställa hem det som behövdes, sen bokade han faktiskt en tid till mig på verkstan han brukar köra till. Så nu är jag billös, och orolig för räkningen som kommer. De sa att det nog inte skulle ta mer än ett par dagar för dem att hinna fixa till det, och tyvärr hade de ingen lånebil ledig just nu. Tydligen är detta bilen-går-sönder-tider, så nu upplever jag livet utan lyxen att kunna köra. Bara att handla mat är så himla jobbigt utan bil, man tar den verkligen för givet. Hoppas den blir klar snart och att det inte kostar skjortan..

räkningHur har ni det? I morgon är det ju faktiskt fredag, så no worries, helgen ska blir superhärlig, med bil eller utan! I morgon ska jag ha några tjejer över på vin och plockmat, sen ska vi ut och dansa tänkte vi. Sen på lördag ska jag skrubba hela lägenheten och tvätta alla gardiner. På kvällen ska jag faktiskt på en dejt… Mer om det någon annan dag! Hihi!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Maria
    Aug 23, 2015 @ 20:45:33

    Bilar ska bara rulla och gå så är jag nöjd. När de krånglar är det inte kul men och anlita en verkstad ska vi inte tala om vad det kostar. Men jag har mekare i familjen och ska egentligen inte klaga. Större problem finns men kul är det inte. Lycka till med bilskrället! Kram!

    Gilla

    Svara

  2. ami
    Aug 23, 2015 @ 22:00:09

    Det är kanske dags att invenstera helt i en ”nyare” bil än repa samma hela tiden 🙂

    Gilla

    Svara

  3. Ditte
    Aug 27, 2015 @ 14:29:30

    En bil ska fungera! Men visst är det frustrerande när det blir fel och den måste in på lagning. Dyrt dessutom! Och att köpa en annan, om den är begagnad, är inte heller alltid enkelt för den kan också trilskas och behöva tid på verkstan. Hoppas det löser sig utan att bli alltför dyrt. Och i morgon är det ju fredag! Härligt! Önskar dig en fin kväll med dina vänner.

    Gilla

    Svara

  4. Johanna
    Aug 28, 2015 @ 09:57:39

    Det är verkligen inte kul när bilen krånglar, dyrt blir det också!
    Fredag idag=underbart 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

